Feminist Pedagogy: Müzeler, Hafıza Mekânları ve Hatırlama Pratikleri

Akkent, M., & Kovar, N.(2019). Feminist Pedagogy: Müzeler, Hafıza Mekânları ve Hatırlama Pratikleri. İSTOS
Yayını indir / görüntüle

Feminist kuram ve feminist hareketin tartışmaları toplumsal hafıza alanına nasıl yansıyor? Toplumsal hafızanın dönüşümünde feminist pedagojinin rolü nedir? Kadın ve toplumsal cinsiyet müzelerinde ve hafıza mekânlarında hangi feminist pedagojik yaklaşımlar geliştiriliyor ve uygulanıyor? Araştırmacılar, müze yöneticileri, eğitimciler ve toplumsal bellek alanında çalışan sivil toplum aktivistleri hangi yöntemleri öneriyorlar? Ziyaretçilerle sergilerin ilişkisi ve ziyaretçilerin kendi aralarındaki ilişki, sergi aracılığıyla nasıl sağlanıyor? Kitabın içeriğini oluşturan bu ve bunlara benzer sorular, Feminist Pedagoji: Müzeler, Hafıza Mekânları ve Hatırlama Pratikleri – 1. Asya ve Avrupa Kadın Müzeleri Konferansı’nda tartışıldı.