Özkaplan, N.(2015). Hizmet sektöründe duygusal emek ve toplumsal cinsiyet, Nisan-Mayıs-Haziran. TTB
Yayını indir / görüntüle
Hizmet sektörü Türkiye’de son dönemde kadın istihdamının en hızlı yükseldiği sektörlerin başında gelmektedir. Hizmet sektöründeki işler, müşteriyle yüz yüze ilişkiye dayanan işlerdir; çalışanın sosyal beceri düzeyinin ve duygusal emek donanımının müşteri talebini karşılama kapasitesi ve satışları artırma hedefine dönük olarak bu donanımın kurumsal/sektörel düzeyde inşa süreci, toplumsal cinsiyet açısından oldukça çeşitlilik göstermektedir. Bu makalede, ilk olarak Türkiye’de Hizmet sektöründe kadın istihdamının profili çıkartılacaktır. Daha sonra duygusal emek, sosyal beceri, estetik emek gibi Hizmet sektörü çalışanlarının performansını belirleyen niteliklerin toplumsal cinsiyetle kesişimleri teorik olarak analiz edilecektir.